Ramsjö-Luleå-Timrå

I måndags så drog jag och pappa upp till Luleå för jag skulle på minikurser där uppe det är ca 60 mil dit från Ramsjö där mina föräldrar bor. Vårat första stopp var på Estraden för jag måstade hämta mina dans skor eftersom en av mina minikurser faktiskt var dans :D Lägenheten var det andra stoppet och hämta lite saker som jag behövde upp och även lämna saker jag inte behövde. Härnösand for vi bara igenom, men när vi kom upp till Ö-vik så stannade vi och käkade lunch på Statoil. E4 går igenom Umeå också. När vi kom till Skellefteå så handlade vi lite på Statoil (vi har någon mystisk dragningskrafft mot Statiol). Vid Piteå körde vi in för att leta vart musikhögskolan ligger så vi skulle hitta på onsdagen, letade och letade till sist så hittade vi det. Våran färd var inte över så vi drog vidare till Luleå och Scandic hotel där vi bodde måndag och tisdag natt. Vi körde in på lite affärer i Luleå också och en liten rund vandring för att se hur det såg ut, vi valde att äta på Mc Donalds.

Tisdag upp i tid så vi han äta hotelfrukosten innan vi åkte till Luleå tekninska universitet för att regestrera mig, när jag väl kom dit så var det svårt att hitta till receptionen efter lite om och men så. Där träffade jag Emelie direkt och vi tog följe ända fram tills kurserna började vid halv 1, vi regestrerade oss redan vid 9 så vi var iaf i tid :P Jag gick en kurs om universum och planeten Mars SUPER intressant, kollade idag om jag skulle komma in på rymdtecknik om jag sökte och jag tror inte det Fysik B, Kemi A och Matte D om jag inte miss minner mig, jag har inget av det så... En sittning hade vi också med tre rätters middag och underhållning jätte kul att se. Åkte hem till hotelet vid halv 10 tiden hade kunnat varit kvar och hängt i en bar som de öppnade då, men bättre att sova.

Onsdag, frukost idag också då, sedan en tur till Piteå för att gå kursen "So you think you can dance" en information om danslärarutbildningen jag ska gå och vi fick ha en modern dans klass med deras lärare och en del om hur man kan undervisa i dans till 6 åringar. En rund tur på skolan det var vääääääldigt många dörrar och rum som man gick igenom för att komma till olika platser, de har allt från orkester salar till tv studio till danslokaler och de bygger nu två till danslokaler till dansarna :)

Efter allt resan till Timrå där pappa fick släppa av mig i lägenheten så jag kunde vara på skolan idag och ha bild :D Min vas är bränd och klar nu är det bara att måla den vet inte hur jag ska ta och måla den än får ta och tänka på det :D

Nu kommer snart Sofie över och då ska vi äta... :D

// Puss och Kram Jasmine


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jasminejassis

Film, musik, konst, utbildning och annat i min vardag.

RSS 2.0