Bild & Foto

Idag har jag haft bild först på morgonen. Gjorde klart min akryllmålning på den duk nu. Den var inte något avancerad så det gick fort att göra. Den blev som jag ville :D Den kommer att bli upp hängd någon gång hemma. Har inte så mycket kvar att göra innan kursen är slut nu, men då kommer jag sakna bilden.

Nu har jag rast ett bra tag till. Sen har jag foto A då ska jag troligtvis fixa lite bilder :) Jag får hoppas att det finns någon bild på mina katter som går att fixa, alla kanske är super suddiga och då funkar det inte :/ 

Marionetterna

"Det sitter en herre i himlens sal,
och till hans ådriga händer
gå knippen av trådar i tusental
från vart människoliv han tänder.
Han samlar dem alla, och rycker han till,
så niga och bocka vi som han vill
och göra så lustiga piruetter,
vi stackars marionetter.

Vi äta och dricka och älska och slås
och dö och stoppas i jorden.
Vi bära den lysande tankens bloss,
vi äro så stora i orden.
I härlighet leva vi och i skam,
men allt som vår lycka och ofärd bådar
är bara ryck på trådar.

Du ådrige herre i himlens sal,
när skall du tröttna omsider?
Se dansen på dockornas karneval
är lik sig i alla tider.
Ett ryck i tråden - och allting tar slut
och människosläktet får sova ut,
och sorgen och ondskan vila sig båda
i din stora leksakslåda"

Vissa gånger känns det som om det är någon som sitter och kollar ner på oss. Och den kan leka med oss hur han/hon vill, lite som marionetter.

// Puss och Kram Jasmine



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jasminejassis

Film, musik, konst, utbildning och annat i min vardag.

RSS 2.0