Ipren

Seriöst, de har 18 års gräns för att köpa receptfria läkemedel på ICA... En kompis frågade om jag kunde gå och köpa ipren till henne, för hon läst att man måste vara 18 för att få köpa. Jag går på ICA och ska köpa det och kassörskan säger bara "Ja, nu så är det arton ju. Har du legitimation?"

Vafan, varför är det 18 på receptfria läkemedel för??? Tänk på alla ungdommar som bor på annan ort än sina föräldrar, hur fan ska de få tag på Ipren, Alvedon, nässpray eller något annat om det är 18 års gränns. Självklart kan en kompis gå och köpa det, men tänk om det inte finns en 18 årig kompis som kan gå å köpa det just när det behövs??...



Nu ska jag ta och hänga upp lite tvätt som inte hunnit torka nere i torkrummen här uppe så de blir torra någon gång, sedan ska jag laga PANNKAKA :D och jag som sagt behöver recept:

Ingredienser:

2,5 dl vetemjöl 
0,5 tsk salt
6 dl mjölk
3 st ägg
ca 50 g smör (till stekningen)

Gör så här:

Blanda mjöl och salt i en bunke. Tillsätt hälften av mjölken och vispa till en jämn smet. Vispa sedan i resten av mjölken. Vispa sist i äggen.

Stek de.

// Puss & Kram Jasmine



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jasminejassis

Film, musik, konst, utbildning och annat i min vardag.

RSS 2.0