Bartender

I fredags var jag klar med bartenderutbilningen och jag KLARADE den :)
Alltså är jag nu utbildad bartender.

Vi hade väldigt många roliga dagar. Allt från att vi satt och pluggade själv i rummen/lägenheterna till att vi satt i baren och pluggade tillsammans. Barpass varje dag något man längtade till när man satt och skrev dagens prov. Vi fick testa många olika spritsortet allt från en neutral vodka till en rökig whisky och allt där imellan. Väldigt spännande föreläsningar om alla de olika sprit/bitters och allt annat man har i baren. Även en hel del drinkar hann vi med under dessa tre veckor det var ca 49 om jag inte minns fel och sedan så finns det runt en variant på varje vissa ännu fler.

Här följer några olika drinkar som vi lärt oss :)


Först har vi en Gimlet


En Singapore sling

Detta är en Mojito


Sist men inte minst en Log Island Ice Tea

Det var fyra av de drinkarna vi han lära oss under utbildningens gång kanske det kommer fler någon gång, men det får vi se framöver.


I morgon ska jag packa allt som ska med upp till Umeå på onsdag. Har inskrivning på fredag.

Saker jag ska göra och skulle vilja göra i sommar:

* TA STUDENTEN!!!! [x] 2010-06-10
* Tjäna pengar   [x]
* Bartenderutbildning tre veckor  [X]
* Träffa Anna  [ ] Träffar hon i Umeå
* Skulle vilja träffa Mikael (Nalle)  [ ]
* Åka till Hofors  [ ]
* Stockholm skulle vara kul [ ] tiden räcker inte till.
* Norge (Stord) [ ] Kommer inte bli av tiden räcker inte till.
* Söderhamn till bror min [x] 26/7
* Flytta till Umeå [X] den 25/8
* Börja bildlärarutbildningen [X] 27/8 inskrivning om jag inte fattat fel 30/8 börjar man.
 
 // Puss och Kram Jasmine



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jasminejassis

Film, musik, konst, utbildning och annat i min vardag.

RSS 2.0