Cabriole

Många har ju sätt filmen Sandor/Slash/Ida. De som inte vet så dansar Sandor balett. Och varje gång jag har sätt den filmen har jag undrar vad hans mamma menar när hon frågar något i stil med "får du hjälp med dina cabrioler".
Jag som då just dansar balett lite då och då börjarde undra vad det var.. Alltså cabriole, glömde helt bort att kolla upp det. Nu när jag satt vid matbordet och pratade med mamma kom jag på det ordet. Så jag sökte upp vad det betyder.
"Cabriole = luftsprång, krumsprång - ett hopp, där de utsträckta benen slås samman i luften"
Det var så komiskt, jag gillar att göra det hoppet även om det inte blir så grasiöst när jag gör det. Men att jag inte viste vad det heter i balettens termer.

För er som inte har sätt Sandor/Slash/Ida kan ju bara medela den är bra :)


// dans galna Jasmine


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jasminejassis

Film, musik, konst, utbildning och annat i min vardag.

RSS 2.0